Een drijvende aanlegsteiger!

Vandaag waren we allebei vrij. Een mooie gelegenheid om samen weer eilandactiviteiten op te pakken. Eerst gingen we ’s ochtends naar de stadstuinwinkel STEK in Rotterdam. Deze winkel is een biologisch-dynamisch alternatief voor de stadsbewoner die ook iets met een tuin wil, hoe klein die dan ook is. Een fijne winkel met leuke mensen. We waren er in eerste instantie omdat ze biologisch tuinaarde, potgrond en compost verkopen van Bio-Kultura. Maar, zoals het vaak gaat met ons, komen we met meer thuis. Om thuis goed en bruikbaar plantaardig afval te verzamelen voor de tuin, hebben we een Bokashi aangeschaft. Al het groenafval wat we niet geschikt achten voor onze composthoop en tuin gaat dan alsnog in de groene kliko.

Nadat we de auto volgeladen hadden, reden we terug om bij Karwei nog ff 8 vlonderplanken te scoren. Aangekomen bij ons Eiland moest alles natuurlijk in de boot vervoerd worden. Dat viel niet mee, want er stond inmiddels een flinke wind en het was bijna onmogelijk om hier tegenin te peddelen. Gelukkig ging de terugweg een stuk sneller!

Terwijl ik de drijvende steiger in wording voorzag van de overige vlonderplanken, ging Boerin Suuske nog even flink rauzen om de wilde natuur hier en daar op gepaste wijze te bedwingen. De accu’s van de schroefboor trokken het helaas niet om zo’n 80 schroeven erin te jassen, maar wel voldoende om het geheel stevig af te monteren. Dus besloten we de steiger vandaag nog te water te laten…

Dat viel niet mee. De kunst was om de steiger langzaam naar het water te tillen en dat de jerrycans op hun plaats zouden blijven zitten. Maar de jerrycans bleven haken achter een paar stenen. We hebben toen de steiger op z’n kant getild en aan de onderkant alle jerrycans vastgebonden. Na enkele vloeken en zuchten lukte het ons alsnog om de steiger te water te laten. Met een plank nog enkele jerrycans op hun plaats gedrukt en toen bleek gelukkig al dat dit experiment geslaagd is! De drijvende steiger, of vlot, heeft voldoende drijfvermogen en is erg stabiel. Hier kan de boot nu aanleggen en hebben we een prachtige gelegenheid om het afval van het Eiland af te krijgen en te vervoeren naar de parkeerplaats. En als we klaar zijn, kan de steiger naar de andere kant van ons Eiland om lekker op te kunnen vissen, of dobberen.

De drijvende aanlegsteiger

Laat wat van je horen

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.